Enkele post bekijken
  #1  
Oud 19th April 2015, 22:15
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Vriendjes willen niet naar verjaardag ziek meisje, 300 vreemden wel

Het Amerikaanse meisje Mackenzie Moretter lijdt aan het Sotos syndroom waardoor ze vertraging opliep tijdens haar ontwikkeling. Het zorgt er ook voor dat het tienjarig meisje problemen heeft met sociale vaardigheden. Dat werd afgelopen weekend pijnlijk duidelijk toen niemand van haar klasgenootjes op de uitnodiging van haar verjaardagsfeestje wou ingaan.

Gelukkig heeft het meisje wel een prachtige moeder die het heft in eigen handen nam en een oproep op facebook plaatste. Met resultaat, uiteindelijk kwamen honderden verrassingsgasten opdagen voor haar feestje.

Het feestje mocht zelfs doorgaan in het stadspark van Shakopee, waar het lokale bestuur ervoor zorgde dat alles in goede banen verliep. Het kleine stadje riep gisteren ook uit tot “Mackenzi Moretter Day”, tot grote vreugde van het kleine meisje en haar zichtbaar geëmotioneerde moeder.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150419_01637310
Eigen mening: Dit bericht gaat de hele wereld rond. De klasgenootjes van het meisje willen niet naar haar feestje komen, honderden vreemde mensen wel.
Erg triest voor het meisje dat haar klasgenootjes niet kwamen. Maar ze zijn wel op hun plek gezet door de mama van Mackanzie, zij heeft ervoor gezorgd dat honderden vreemde mensen op Mackanzie haar verjaardagsfeestje waren.
Hierdoor merk ik dat kinderen heel gemeen kunnen zijn tegenover elkaar.

Volgens mij speelt de school hier ook een rol in. Zij moeten hierop reageren. Zij moeten ervoor zorgen dat de zieke Mackanzie zich goed voelt in de klas en dan haar klasgenootjes haar accepteren.
Maar natuurlijk zijn ook de ouders van de kinderen in fout vind ik. Wanneer ik vroeger gevraagd werd voor een verjaardagsfeestje dan ging ik altijd, behalve als we als iets andere van tevoren gepland hadden. Niet meer dan normaal denk ik.

Hopelijk heeft Mackanzie een heel leuke verjaardag gehad en zullen haar klasgenootjes de volgende keer wel gaan.
Met citaat antwoorden