17th April 2015, 18:50
|
Registered User
|
|
|
|
Dat de e-sigaret meerdere smaken bevat zoals wilde kers en kauwgom is uiteraard een manier om het product te verkopen: 'kijk, deze sigaret bevat kauwgomsmaak en dit smaak X'. Zo zijn er heel wat smaken op de markt waardoor er nog meer gerookt zal worden. En dit allemaal om 'jongeren warm te maken voor de e-sigaret'. In plaats van jongeren warm te maken voor de e-sigaret, zouden er meer reclames moeten gemaakt worden omtrent de gevaren van een e-sigaret of een 'gewone' sigaret. Ik vind het altijd zonde als mensen roken, zeker op een enorm vroege leeftijd. Door deze vorm van reclame wordt er aangemoedigd - of is er toch een manier van aanmoediging - om jongeren vroegtijdig te laten roken. En als dit niet het geval is, willen ze via deze manier jongeren aansporen om over te stappen naar de e-sigaret omdat het 'gezonder zou zijn', wat niet het geval is. Jammer dat jongeren hier dan ook intrappen. Er zouden meer lessen op school moeten gegeven worden omtrent de gevaren van roken: foto's, een gastspreker die langskomt,... Jongeren worden zo oog in oog geconfronteerd met feiten. Het nut van roken begrijp ik niet en zal ik ook nooit begrijpen.
|