Enkele post bekijken
Oud 15th April 2015, 09:09
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User

Ik vind het goed dat de sigarettenpakjes geen gekleurd logo meer krijgen. Ze geven deze dingen kleur om ze aantrekkelijker en opvallender te maken. Dit lijkt in mijn ogen totaal overbodig aangezien het enkel schade aanricht. Voor mij part mogen ze deze wet ook in België doorvoeren.

Ik ga er wel niet mee akkoord dat de zeven dagen wachttijd bij abortus wordt afgeschaft. Ik denk dat deze zeven dagen heel veel kunnen doen. Ze kunnen iemands leven veranderen. Ik zie het als een periode van bezinning. Vrouwen moeten stilstaan bij hun beslissing en kunnen niet zomaar impulsief zeggen dat ze het kindje willen laten weghalen. Ze krijgen een gesprek met een psycholoog, worden ingelicht, ... Alles wordt concreet gemaakt en ze worden geconfronteerd met hun beslissing. Dit kan ervoor zorgen dat ze van gedacht veranderen.

Ik hoop ook dat het beroepsverbod voor magere modellen er snel door komt. Dat de conservatieve dit zien als discriminatie, maakt me heel boos. Je kan van nature mager zijn, maar dan nog is het aan jou om op een gezonde manier, eventueel met behulp van een voedingsdeskundige, bij te komen. Het is algemeen geweten dat er in de modewereld vele modellen met een eetstoornis kampen. Ik ben ervan overtuigd dat ze aan jongeren een fout ideaalbeeld meegeven. Deze graatmagere modellen verschijnen overal in de media, iedereen kijkt hier naar. Ik vind een beroepsverbod niet meer dan terecht. Niet alleen voor de mensen die zich negatief laten beïnvloeden door deze modellen, maar ook voor het model zelf. Op die manier ga je in tegen de eetstoornis. De reden dat ze deze hebben is waarschijnlijk ook omdat ze denken dat je graatmager moet zijn als model. Ze hebben schrik hun werk te verliezen als ze niet mager zijn. Door hier tegen in te gaan, zullen sommige modellen hopelijk de klik in hun hoofd maken. Gezondheid gaat voor.
Met citaat antwoorden