13th April 2015, 12:12
|
Registered User
|
|
|
|
Internetten op het werk kost ons 25 dagen per jaar
Net als Stijn ben ik onder de indruk van het hoge cijfer productieverlies door het internet. Ik had al langer de indruk dat dit niet goed kon zijn voor de bedrijven, maar anderzijds was ik niet op de hoogte van dergelijke hoge cijfers. Verder vind ik het ook goed dat er in het arbeidsreglement afspraken worden opgenomen omtrent internetten op het werk, want ik vrees dat de werkgevers anders alle controle gaan verliezen. Dat zes op tien kmo's dit slechts doen, is relatief weinig in vergelijking met het verlies aan productie. Verder denk ik dat het gebruik van de smartphone toch gecontroleerd kan worden. Je kan bijvoorbeeld de werknemers verbieden om de gsm te gebruiken tijdens de werkuren, zoals al vele bedrijven doen naar mijn mening. Dan is er ook niet de mogelijkheid om met dit toestel op het internet te gaan. In tegenstelling tot de computer van het werk waarop je het draadloos internet kan beveiligen, bezitten de gsm-toestellen van vandaag allemaal de mogelijkheid om gebruik te maken van mobiel internet. Het zal dus goed zijn dat de toestellen gewoon worden verboden op de werkvloer om een verder verlies van productie tegen te gaan. Als het gaat om vertegenwoordigers die vaak op de baan zijn, is dit fenomeen natuurlijk minder makkelijk te controleren. En als de werkgever nooit of weinig in de zaak aanwezig is, zal met dit verbod ongetwijfeld laks worden omgesprongen.
|