Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th April 2015, 21:05
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Overgewicht en dementie

Zoals B*b reeds aanhaalde is dementie een ouderdomsziekte en is het daarom normaal dat mensen met obesitas hier minder aan lijden (aangezien ze een lagere levensverwachting hebben dan mensen met een gezond gewicht). Persoonlijk vind ik het zelfs riskant om dergelijk artikel in de media te laten verschijnen. Mensen zijn erg geïnteresseerd in hun gezondheid en hebben daarom ook het recht om dergelijke informatie machtig te zijn. Toch vind ik dat er in het begin van het artikel al gezegd mocht worden dat het niet de bedoeling is dat iedereen zich begint dik te eten, wat in het artikel pas op het einde vermeld wordt. Waarom ik het in het begin zou zetten? Omdat mensen vaak maar de helft van het artikel lezen en de laatste paragraaf wordt daarbij vaak overgeslagen. Als iemand dit artikel globaal doorneemt zal de lezer denken dat hij/zij meer moet eten en moet aankomen om zo dementie te voorkomen. Het zijn vooral mensen waarbij dementie in de familie zit die op deze manier zullen reageren. Je mag mensen nooit onderschatten. Ze lezen één zin en denken het gehele artikel al te kennen. Daarom zou ik toch oppassen met het plaatsen van zulke artikels met pas op het einde een waarschuwing. Als de waarschuwing dan toch op het einde staat, kan je het misschien duidelijker maken door het in een kleurtje of in het vet te zetten. Zo valt de waarschuwing toch op.
Met citaat antwoorden