Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th April 2015, 11:32
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
Net zoals Ellen lees ik dit artikel met een gevoel van zorg. Ik stel mij hier ook zeer veel vraagtekens bij.
Wanneer we robots overal in onze maatschappij gaan integreren, creëren we een luie samenleving. Stel je voor dat elk gezin een robot heeft in de toekomst. De robot doet de was, kuist het huis, kookt ... De mensen zelf moeten niets meer doen in het huishouden. Dit maakt de mensen lui/tam. Ze hebben meer tijd en wat zullen ze doen? In de zetel zitten, naar televisie kijken, achter de computer kruipen ... Wanneer het tot dit evolueert, kan ik enkel negatieve gevolgen opsommen. Ik zou niet willen dat onze maatschappij later volloopt met robots en dat we dat nog normaal vinden ook. Waar stopt het dan? Robots worden nu gebruikt in de zorgsector. Ik begrijp dat in deze sector hiervan vele voordelen worden ondervonden, maar hou het in deze sector. Nu ondervinden we voordelen, maar later zullen we het ons ten zeerste beklagen. Robots zullen meer kunnen dan ons en zoals Ellen al vermeld heeft, kunnen ze dit zonder moe te worden. Ze zullen vele jobs innemen en de mens zal er enkel nog nadelen van ondervinden. Wij zullen plaats moeten maken voor hen. Hopelijk is dit enkel fantasie en komt het nooit zo ver.
Met citaat antwoorden