8th April 2015, 14:02
|
Registered User
|
|
|
|
Koffie gezond?
In grote lijnen komt mijn mening overeen met de mening van Jorn. Toch denk ik, in tegenstelling tot Jorn, dat koffie wel verslavend kan zijn. Ik ken mensen die elke dag bij het opstaan een tas koffie moeten drinken, anders kunnen ze onmogelijk aan hun dag beginnen. Ze kunnen niet zonder hun dagelijkse portie koffie en daarom denk ik dat het toch verslavend kan zijn. In het artikel staat dat het drinken van een bepaalde hoeveelheid koffie per dag veel voordelen oplevert. Dit kan ik mij wel voorstellen, maar ik denk niet dat we nu allemaal ineens veel koffie moeten drinken. Persoonlijk lust ik geen koffie en ik ben ook niet van plan om ineens koffie te gaan drinken omdat er voordeel uit gehaald kan worden (op vlak van gezondheid). Er zijn veel manieren om gezond te eten en te leven. Daarom zou ik koffie niet als noodzakelijk beschouwen. Voor mensen die graag koffie drinken is het natuurlijk mooi meegenomen, maar toch moeten ze er op letten dat ze niet te veel koffie drinken. Wie te veel koffie drinkt heeft dan weer meer kans om de negatieve gevolgen van het drinken van koffie te ondervinden.
|