Enkele post bekijken
  #1  
Oud 6th April 2015, 18:21
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
Lingeriemerk toont ‘het perfecte lichaam’

Het Britse lingeriemerk Curvy Kate - speciaal voor dames met een maatje meer - toont in een nieuwe campagne hoe het perfecte lichaam er kan uitzien. Het antwoord? Iedere vrouw, ongeacht haar lichaamsbouw, is mooi. Daarmee steekt het merk de draak met een controversiële affiche van het Amerikaanse label Victroria’s Secret.

Met deze campagne, waar tien échte vrouwen voor poseerden, wil het merk vrouwen overal ter wereld een hart onder de riem steken en duidelijk maken dat elk lichaam mooi is. De dames die voor zich voor deze gelegenheid in lingerie lieten fotograferen, maken trouwens ook kans om echt verkozen te worden tot het nieuwe uithangbord van het Curvy Kate.

Eind oktober dook een gelijkaardige campagne op van het bekende Amerikaanse lingeriemerk Victoria’s Secret. Het lanceerde een nieuwe reeks beha’s onder de naam ‘Body’. De reclameslogan ‘The Perfect Body’ was grappig bedoeld, maar niet iedereen kon ermee lachen.

Drie Amerikaanse meisjes startten een petitie de reclamecampagne met drie graatmagere modellen uit het straatbeeld weg te halen. Twee weken veranderde Victoria’s Secret de slogan van zijn campagne in alle stilte naar ‘A Body for Every Body’.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150406_01616623
Mening:
De maatschappij maakt nog te veel gebruik van het ideaalbeeld, hierbij heb ik het over mooie mannen en vrouwen met het perfecte lichaam. Mensen gaan hierdoor ook willen streven naar dat ideaalbeeld. Iedereen wil zich op de een of andere manier 'mooier' maken. Met behulp van deze campagne willen ze de maatschappij duidelijk maken dat iedereen mooi is op zijn eigen manier, dat niet iedereen er moet uitzien als hét ideaalbeeld. Dit is al een begin om ons los te rukken van het ideaalbeeld, maar er zal nog veel meer moeten gebeuren voor dat het ideaalbeeld helemaal verdwenen zal zijn.
Met citaat antwoorden