3rd April 2015, 03:50
|
|
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door m*nique
Mening
Tja, wat moet ik daar nog op zeggen? Ik neem aan dat ik mag stellen dat hij inderdaad schuldig was en dat er misschien nog meer aanklachten werden verwacht...
|
Maar gaat het daar écht om? De man was 'doorverwezen naar de correctionele rechtbank', en over de schuld (en de navenante 'boete') was nog niks gezegd, laat staan bewezen?!
Mij zegt het vooral iets over de waan van de dag in termen van Twitter-, FB-, en persscooptoestanden: de eerste twee spuien vnl. 'braakselachtige cafépraat', de pers kan van haar kant niet snel genoeg zijn om vermeende geruchten het statuut van 'waarheid' toe te dichten... Bah!
Stevaert had wel degelijk een visie, en dat is al veel meer dan de hedendaagse politici zich kunnen aanmeten... Anderzijds, 'Steve Stunt' opereerde ongegêneerd populistisch, en ik was het er lang niet altijd mee eens. En ook: ik wil van die verkrachtingszaak geen onnozel akkefietje maken, laat dat duidelijk zijn!
Maar laat de waarheid minstens de tijd en de kans om zichzelf te 'bewijzen' in hoofde van een deftig gerechtelijk onderzoek, alvorens middels publieke media de man van op voorhand al aan de schandpaal te nagelen! Want als dat tegenwoordig het algemeen aanvaarde begrip begint te worden van het onvolprezen concept 'democratische rechtsstaat', dan zijn we minstens 'niet goed bezig': je zal zélf maar voorwerp uitmaken van een vage beschuldiging à la "ontoelaatbare seksuele handelingen vis-à-vis een leerling"... en je hebt meteen 'prijs'... nou!
Vanavond nog opgevangen: 'verslaafd aan publieksapplaus', alsook 'depressie n.a.v. dood van vader en zelfmoord van broer' in 2011, in combinatie met 'totaal verrast door deze doorverwijzing van deze zaak van 2010'... eerlijk gezegd: ik kan er me wel iets bij voorstellen: alle pers op je dak, je naam publiekelijk besmeurd voor eeuwig en drie dagen, ik weet eerlijk gezegd niet of ik er zélf tegen bestand zou zijn...