Enkele post bekijken
Oud 1st April 2015, 19:47
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

De Lijn moet stoppen met weggeefbeleid

De reactie van Lore kan ik zeker begrijpen, maar er is toch een uitspraak waar ik het niet helemaal mee eens ben. Lore zei in haar reactie dat het goed is om ouderen gratis met de bus te laten reizen omdat ze meestal slecht te been zijn en niet meer met de auto kunnen rijden. Dit is inderdaad zo, maar om deze mensen echt gratis met de bus te laten reizen vind ik een beetje overdreven. Ik kan wel begrijpen dat ze minder moeten betalen dan andere reizigers, maar zeker niet gratis. Waar trek je dan de grens? Iemand van 70 jaar is soms beter te been dan iemand van 60 jaar, bij wie is het dan meer veroorloofd om een gratis abonnement te geven? Niet enkel ouderen zijn afhankelijk van het openbaar vervoer, maar ook jongeren en bij mijn weten betaalt de doorsnee jongere de volle pot en dit terwijl deze jongeren eveneens geen keuze hebben. Mensen denken vaak dat jongeren de bus nemen omdat het makkelijker is, maar dit is niet altijd zo. Leerlingen die niet in school kunnen geraken omdat het te ver is om met de fiets te gaan en de ouders hen niet kunnen brengen zijn eveneens verplicht aangewezen om het openbaar vervoer te gebruiken.
Wat mij betreft mogen de gratis abonnementen zeker verdwijnen, maar zou ik de hoogste tarieven laten zakken ter compensatie.
Met citaat antwoorden