30th March 2015, 20:38
|
Registered User
|
|
|
|
Steeds meer meldingen van dierenmishandeling
Mijn mening loopt parallel met de mening van B*itt. Dieren hebben het recht op een goed leven. Net zoals geweld op mensen, is het geweld op dieren niet goed te praten. Er worden veel uitvluchten gezocht om het goed te praten, maar ze slaan meestal nergens op. Ik vind het goed dat mensen dit meer aangeven en ik hoop dat er naar te toekomst toe nieuwe wetten komen die sommige mensen verbieden een dier in huis te halen. Als iemand meerdere keren terecht beschuldigd wordt van dierenmishandeling, vind ik dat deze persoon het recht niet heeft om achteraf een nieuw dier in huis te halen. Het gaat hierbij niet enkel om fysiek geweld, maar ook om verwaarlozing. Het komt vaak voor dat mensen heel graag een huisdier willen, maar in de vakantie ook op reis willen gaan. Dit is mogelijk als er gezorgd kan worden voor een oppas. Sommige baasjes doen hier zelfs de moeite niet voor omdat ze niemand vinden of omdat ze het te duur vinden. De dieren worden een week of meer alleen gelaten, dit vind ik niet kunnen. Iemand die een dier in huis haalt moet de verantwoordelijkheid hebben om ervoor te zorgen, anders ben je een dier niet waardig.
|