30th March 2015, 15:21
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan het krantenartikel nauwelijks geloven. Naar mijn gevoel wordt er vandaag de dag ongelofelijk veel nadruk gelegd door onze maatschappij op gezonde voeding. Er komen tegenwoordig geen snoepwinkels meer bij, maar dieetzaken. Dat moet toch een effect hebben op de Vlamingen. Mensen worden constant geconfronteerd met gezonden voeding: tv, reclame, dieetwinkels, diëtisten, krantenartikelen, familie en vrienden, school … Deze nadruk op gezonde voeding mogen we niet verhogen. Want te veel nadruk kan ook een tegengesteld of negatief gevolg met zich meebrengen. We moeten zoals als Lore P*eters aan geeft in haar mening de prijzen van gezonde voeding veranderen. Deze prijzen zijn duurder dan ongezonde voeding. De prijzen van ongezonde voeding zijn vaak ook spot goedkoop. (bv. pakje chips = 30 cent, pak koeken = 89 cent) Mijn grootmoeder vertelde vorige week dat ze vaak ongezonde voeding koopt omwille van het feit dat het zo goedkoop is. Ze kan het door de lage prijs moeilijk laten liggen. Ik denk dat deze gedachten bij meerdere mensen circuleert. Door de prijs van ongezonde voeding te verhogen, zal het aankoop gedrag van de consumenten volgens mij aanzienlijk veranderen.
|