30th March 2015, 14:44
|
Registered User
|
|
|
|
Vlaming eet slecht en beweegt te weinig
Persoonlijk kan ik mij vinden in beide reacties. Volgens mij is het vooral de mentaliteit die heerst onder de mensen. Nagenoeg iedereen loopt de hele dag rond met zijn iPhone, tablet, notebook ... . Anderen kijken de hele dag tv. Mensen zijn tegenwoordig te lui om te sporten en geven vaak als reden aan dat het te duur is. Dit zie ik als een uitvlucht. Sporten hoeft niet duur te zijn. Je kan gaan joggen, wandelen, fietsen, de radio luid zetten en dansen ... . Allemaal goedkoop en het is even effectief als sporten in een sportcentrum, hoewel de media het vaak anders wil doen uitschijnen.
Wat wel zo is, is dat gezonde voeding vaak duurder is dan ongezonde voeding. Ik vind dat ongezonde voeding meer belast moet worden. Hoe ongezonder, hoe meer belastingheffing. Dit is zowel goed voor het begrotingstekort als voor de gezondheid van de gemiddelde Belg. Mensen kiezen meestal voor het goedkoopste en als ongezonde voeding na verloop van tijd meer zal kosten dan gezonde voeding, zullen meer mensen spontaan gezonder gaan eten. Het zal wel een aanpassing zijn omdat veel mensen verslaafd zijn aan suiker, maar met voldoende wilskracht en steun uit de omgeving ben ik er zeker van dat dit moet lukken.
|