Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th March 2015, 01:59
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Cashterminals als oplossing voor buitenlands zwart geld

Ik stel me bij het lezen van het artikel de vraag hoe het concreet in de praktijk zal worden toegepast. Evelyne haalt de geregistreerde kassa aan in de horeca, wat in principe makkelijk te controleren is door middel van bijvoorbeeld een inval. Maar ik denk dat dit heel wat moeilijker zal zijn bij het toekomen in een (lucht)haven. Wordt de standaardprocedure dan om iedereen al zijn zakken te laten uitladen en te gaan controleren of toch wel het juiste bedrag is aangegeven? Dan zal er hoogstwaarschijnlijk extra personeel moeten aangeworven worden om dit allemaal in goede banen te leiden en te controleren. Ik vraag mij ook af hoe zij het met de talen gaan doen. Niet iedereen in de wereld heeft kennis van het Engels of het Frans, dus wordt het systeem dan aangeboden in elke landstaal? Ook zal dit kosten met zich meebrengen, hierbij denk ik dan aan de ontwikkeling van de systemen. Verder is er dan ook de mogelijkheid dat er technische pannes voorvallen. Ik maak mij dus vooral zorgen over de concrete uitwerking in de praktijk en de haalbaarheid. Het zou misschien nuttiger zijn om eerst te onderzoeken welke kosten het met zich meebrengt om dan vervolgens te berekenen of het wel echt efficiënt is.
Met citaat antwoorden