24th March 2015, 10:34
|
Registered User
|
|
|
|
Vlaming eet slecht en beweegt te weinig
Ik denk dat het probleem eerder moet aangepakt worden bij de producenten. In de voedingsindustrie is er veel geld gemoeid en gaat er niet snel iets veranderen. Ik heb even geleden nog een programma gezien waar ze het over de etikettering hadden van de voeding. Ze willen een duidelijker systeem (stoplichten). Als er veel suikers inzitten zal dat vakje rood gekleurd worden. Ik denk dat dit ook belangrijk is en mensen daardoor meer op hun eten gaan letten. Het is niet enkel de prijs die uitmaakt. De prijs van groenten en fruit ligt niet zo hoog.
Sporten kan je zelf thuis doen ook al vraagt dat meer energie en doorzettingsvermogen. Ik ga bijvoorbeeld lopen en inlineskaten in de zomer. Hiervoor heb je enkel goede sportschoenen en inlineskates nodig. Als je echt wilt afvallen, vind je tegenwoordig genoeg informatie op het internet. Het is eerder een kwestie van te weinig tijd of geen goesting hebben. Net door te sporten krijg je meer energie en zal je dag veel beter verlopen. Een half uurtje in een dag kan je toch gemakkelijk vrijmaken? Ga met de fiets naar school of het werk i.p.v. met de auto of neem de trap i.p.v. de lift. Het zijn allemaal eenvoudige tips die veel kunnen doen.
|