23rd March 2015, 23:24
|
Registered User
|
|
|
|
Leerkrachten moeten tot 6 jaar langer werken.
Als toekomstig leerkracht in het secundair onderwijs kan ik dit niet goedkeuren. Voor elke 'oudere' leerkracht die langer in het onderwijs blijft, krijgt de jeugd minder kansen om te beginnen. Laat staan dat we vast benoemd kunnen geraken. De meeste mensen weten niet wat het is om in het onderwijs te staan. Ik vind dat ze te kort door de bocht gaan omdat ze constant de excuses gebruiken van "ze krijgen super veel vakantie en verlofdagen". Maar ook zij beseffen niet dat wij ook schoolwerk mee naar huis nemen (verbeteren, toetsen opstellen, lesvoorbereidingen, ...). Zij zullen zeggen dat het bij onze job hoort. Dat is correct, maar we zouden ook gewoon geen lessen kunnen voorbereiden en alles doceren. Iedereen heeft de keuze gehad voor wat ze konden studeren, wij kozen voor het onderwijs en moeten hiervoor niet gestraft worden vind ik. Wij, als leerkrachten, willen zo goed mogelijk onderwijs bieden, zodat de leerlingen voldoende kennis hebben. Dit doen we door verschillende (nieuwe) werkvormen toe te passen. Het onderwijs moet jong zijn, zodat er steeds vernieuwing komt en dus ook een andere kijk op verschillende zaken.
|