22nd March 2015, 15:36
|
Registered User
|
|
|
|
Piek fijn stof in Brussel
J*rgi gaf aan dat de hoeveelheid fijn stof in Brussel verontrustend is. Dit is ook zo, maar ik ben het eerder eens met de uitspraak van Frank Deboosere die zei dat het enkel een momentopname is. Ik vind het persoonlijk ook een grote vergelijking door deze piek te vergelijken met de situatie in Peking. Er kunnen verschillende redenen zijn voor zo'n piek en het vergelijk maken met Peking zorgt enkel voor paniek bij sommige mensen. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Er wordt al jaren werk gemaakt van een plan om het percentage fijn stof te verlagen. Dit is een moeilijke kwestie. Het zijn vooral de mensen zelf die hier iets aan kunnen doen. Zolang mensen voor elke verplaatsing de auto gebruiken omdat ze te lui zijn om te voet of met de fiets te gaan zal er niet veel veranderen. Iedereen klaagt over de hoeveelheid fijn stof, maar niemand voelt zich geroepen om er iets aan te doen 'iemand anders moet het maar doen' klinkt het meestal. Als iedereen zo denkt zal er inderdaad niets gebeuren en zal het percentage fijn stof niet kunnen dalen.
|