22nd March 2015, 15:44
|
Registered User
|
|
|
|
Vlaamse arbeidsmarkt kleurt internationaal
Ik ben een beetje ontdaan over dit bericht want er is nog steeds een hoge werkloosheidsgraad in België en dit vooral bij de schoolverlaters en ouderen. Verder is er ook de arbeidsparadox in ons land die we niet zomaar uit het oog mogen verliezen en die er helemaal niet zo rooskleurig uitziet. Er zijn heel veel werklozen, maar anderzijds ook veel knelpuntberoepen die niet of nauwelijks worden ingevuld. Ik vind het dan ook een beetje zonde dat de beleidsmakers hier niet meer aandacht aan besteden. De cijfers waarbij jongeren aan het werk zijn onder hun niveau zijn onthutsend. Bijgevolg maak ik mij hier dan ook echt zorgen over, dit omdat wij in theorie volgend jaar kunnen beginnen solliciteren. Anderzijds toont dit artikel wel aan dat het stilaan beter begint te gaan met onze economie en dat er meer arbeidskrachten nodig zijn door de stijgende vraag van de consumenten. Anderzijds moet de regering misschien nog verder hun subsidies en plannen uitwerken omtrent het tewerkstellen van ouderen. Zij mogen niet vergeten worden en zijn belangrijker dan wij denken, ook al zijn zij vaak niet mee met de technologische ontwikkelingen. Het is dan ook goed dat de maatregelen omtrent werkloosheid met bedrijfstoeslag (nieuwe term voor brugpensioen) worden verstrengd en dat er actief werk wordt van gemaakt dat deze mensen ook nog aan de slag kunnen.
|