Enkele post bekijken
Oud 21st March 2015, 16:13
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Aantal gevallen euthanasie verdubbeld

Net zoals S*ebe heb ik het gevoel dat de taboesfeer rond euthanasie stilaan verdwijnt. Dit vind ik iets goeds. Als een dier euthanasie krijgt omdat het te erg moet lijden, waarom doen mensen er dan moeilijk over om hetzelfde bij mensen te doen? Is het dan wel verantwoord dat mensen moeten lijden? Ik ben van mening dat iedereen de kans moet krijgen om waardig te sterven. Mensen die langdurig ziek zijn en niets anders dan pijn en eenzaamheid voelen kunnen zich opgelucht voelen als ze ervoor kunnen kiezen om te sterven. De hoop om verder te leven in een hemel en oude familieleden en vrienden terug te zien in de zielenwereld doet hen goed voelen. Dit is niet enkel zo bij ouderen, maar ook bij kinderen. Er is niets ergers dan een lijdend kind. Zowel voor het kind als voor de familie en vrienden is dit verschrikkelijk. Het kind is nog niet aan zijn/haar leven begonnen en kent al zoveel tegenslagen en pijn. Ik kan begrijpen dat kinderen er daarom, in samenspraak met hun familie, voor kiezen om euthanasie te plegen. Het ergste wat een ouder kan meemaken is het verliezen van een kind, maar het is niet eerlijk tegenover het kind om het kind te laten lijden omdat de ouders hem/haar niet willen verliezen. Het is wel belangrijk dat er veel met deze kinderen gepraat wordt. Ze moeten duidelijk weten wat 'euthanasie' juist inhoudt. Als het zieke kind overtuigd is van het feit dat hij/zij euthanasie wilt om medische redenen vind ik dat er niemand is dat hem/haar dat kan weigeren.
Met citaat antwoorden