Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th March 2015, 10:26
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 86
De groep Belgen die meerdere leningen aangaat en deze uiteindelijk niet meer kan betalen, bestaat meestal grotendeels uit maatschappelijk achtergestelde inwoners. Zij hebben financiële problemen, vaak doordat zij simpelweg ook niet heel bedreven zijn in geldbeheer, en worden dan door misleidende reclames ("Lenen bij ... is lenen bij een vriendin") verleid om nòg meer leningen aan te gaan. Volgens deze reclames zijn zulke 'voordeelleningen' immers dé oplossing voor wie nog graag op reis wil deze zomer, of graag een mooiere auto koopt, of gewoon iets extra voor zichzelf.
Ik ben opgegroeid met het idee dat je een lening aangaat wanneer je een huis koopt, en eventueel bij aankoop van een nieuwe auto. Wanneer ik tegenwoordig de radio aanzet, lijkt het wel alsof leningen een soort 'voorschot op het loon' geworden zijn, ideaal voor wie graag nog een grotere aankoop doet maar nog niet aan de spaarcentjes wil komen. Dit overaanbod van leningen in de reclame, gecombineerd met het idee alsof deze leningen een vriendendienst zijn en geen gevolgen op lange termijn hebben, zorgen er naar mijn mening voor dat veel te veel mensen een financiële put voor zichzelf graven.
Mevrouw Leemans moet volgens mij dan ook duidelijk maken dat ze een zakenvrouw is en geen vriendin.
Met citaat antwoorden