Enkele post bekijken
  #4  
Oud 17th March 2015, 22:49
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Ik vind het schrijnend om te lezen dat er onvoldoende plaats is in de kinder en jeugdpsychiatrieën. Vele jongeren komen op een wachtlijst te staan terwijl ze dringend hulp nodig hebben. In dit artikel gaat het over een meisje van 16 jaar dat bij volwassenen wordt geplaatst. Ik vind dit persoonlijk nog een redelijke leeftijd als je je inbeeld dat 'volwassen' ook mensen van 18 jaar zijn. Hierbij is het leeftijdsverschil niet zo groot. Bovendien kunnen kinderen elkaar sneller op een negatieve manier beïnvloeden als volwassen. Bij volwassen geplaatst worden kan ook zijn voordeel hebben. Wel wil ik hierbij benadrukken dat dit afhankelijk is van de situatie en problematiek. Jongeren die opgenomen worden lijden leggen een heel ander levenspad af dan jongeren die een 'normale' jeugd doormaken. Ik ben ervan overtuigd dat deze jongeren sneller rijp zijn door de ervaringen die ze opdoen. Volwassenen zijn meestal meer ervaren en rijper, dit kan de jongeren op een positieve manier beïnvloeden. Natuurlijk is het wel belangrijk dat jongeren voldoende steun ervaren en ook vriendschappen ontwikkelen tijdens hun opname. Dit zal hun herstel enkel positief beïnvloeden en de opname minder zwaar maken. Jongeren die jonger zijn als zestien moeten een plaats kunnen krijgen binnen een kinder en jeugdpsychiatrie. Ze zullen zich niet op hun gemak voelen bij volwassenen en hierdoor zal hun opname zwaarder zijn en dit kan een negatieve invloed hebben op hun herstel. Ik vind dat de overheid hier voldoende in moet investeren. Iedereen heeft het recht op gepaste hulp!
Met citaat antwoorden