Enkele post bekijken
Oud 16th March 2015, 21:21
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User

Ik begrijp dat deze sluitingen in economisch opzicht onvermijdelijk zijn. Toch vind ik het erg jammer dat deze traditie door technologische vooruitgang verloren gaat. Ik vond het vroeger geweldig om een boek te mogen uitkiezen in de lokale bibliotheek. Tegenwoordig kan je uiteraard enorm veel boeken lezen met een e-reader waardoor je veel plaats bespaart. Bovendien zijn e-books vaak ook goedkoper dan de papieren versies. Je kan ook steeds vaker op internet PDF-documenten downloaden van volledige boeken en deze dus ook online lezen. Ikzelf heb toch een voorkeur voor de papieren versie. Uiteraard heeft niet iedereen de plaats om een heuse bibliotheek te installeren in zijn/haar huis. Hiervoor is de bibliotheek ideaal. Je kan er gratis boeken ontlenen, zo hoef je deze niet allemaal zelf te kopen en te stockeren. Tevens herinner ik me ook dat vroeger minderbedeelde leerlingen op mijn lagere school vaak gebruik maakten van het internet in de bibliotheek omdat ze dit thuis niet ter beschikking hadden. Ze konden zo ook steeds hulp vragen aan de bibliothecaris omdat ze zelf nog niet vertrouwd waren met het internet.
Met citaat antwoorden