Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th March 2015, 17:54
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Bib is geen verplichting meer

De mening van L*ura begrijp ik, maar ik bekijk het ook vanuit het standpunt van gemeenten zelf. Mensen vinden het erg als hun plaatselijke bibliotheek zou verdwijnen, maar het zou mij enorm verbazen als elke bibliotheek na verloop van tijd zal sluiten. Elke gemeente heeft op dit moment een bibliotheek. Als er her en der een bibliotheek verdwijnt zijn er nog genoeg aanwezig in omringende gemeenten. Ik vind wel dat de bibliotheken in de grote steden moeten blijven bestaan, omdat dat toch de belangrijkste zijn. Het is voor veel mensen een bron van ontspanning. Op een vrije dag de krant of een boek gaan lezen in de bibliotheek, een boek ontlenen, een praatje maken met de bibliothecaris, informatie opzoeken over bepaalde interesses ... . Ik vind het, net zoals L*ura, leuker om een boek te lezen dan te lezen op een scherm. Het is niet alleen leuker, maar ook veel beter voor de ogen. Met kinderen naar de bib gaan is ook altijd leuk. De kinderen mogen er een boek kiezen die je dan ontleent. Hierbij motiveer je de kinderen om te lezen. Er is meer kans dat kinderen een zelfgekozen boek lezen, dan een opgedragen boek. Kortom begrijp ik wel dat bibliotheken in sommige gemeenten zouden verdwijnen, maar ik vind wel dat iedereen de kans moet hebben om zich binnen een straal van 15 km naar een bib te kunnen begeven.
Met citaat antwoorden