Enkele post bekijken
  #4  
Oud 10th March 2015, 12:24
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Abortus

Net zoals de vorige reacties al aangaven vind ik het ongepast om ongeborenen die levensvatbaar zijn nog te aborteren. Natuurlijk zullen de ouders er zeker hun redenen voor hebben, maar toch vind ik dat je het niet kan maken om iemands leven af te nemen. Ik kan wel begrijpen dat je om diverse redenen een kind na enkele weken aborteert. Kinderen waarvan men zeker is dat het een lichamelijke of psychische achterstand zal hebben, ouders die niet in staat zijn om voor het kind te zorgen, een ongewenst kind in de familie ... . Het is sowieso belangrijk om eerst goed na te denken voor je begint aan kinderen. Een latere afbraak van de zwangerschap door medische redenen is nog wel verantwoord vind ik. Als de moeder in levensgevaar komt als ze geen abortus aanvraagt, vind ik het wel aanvaardbaar. Andere redenen vind ik eerlijk gezegd niet kunnen, dan lijkt het bij mij vooral op uitvluchten. Net zoals L*ura al aangaf, word je reeds in een vroeg stadium op de hoogte gebracht van de gezondheidstoestand van het kind. Dit kan in mijn ogen niet meer gebruikt worden als reden voor abortus wanneer het kind al levensvatbaar is.
Met citaat antwoorden