Enkele post bekijken
Oud 10th March 2015, 13:13
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Vlaming grijpt massaal naar slaapmiddelen

In tegenstelling tot J*ppe ben ik niet verbaasd dat het aantal gebruikers van slaapmiddelen zo hoog ligt. Het grootste hedendaagse probleem dat hiertoe bijdraagt is tijdsdruk. Er moet steeds meer gedaan worden op kortere tijd. Dit zorgt voor stress waardoor mensen slecht slapen. Tijdens het slapen denken mensen nog te vaak aan wat er de volgende dag allemaal gedaan moet worden en wat ze beter en/of sneller kunnen doen. Dit leidt ertoe dat mensen slecht slapen, ze zijn gewoonweg te gestresseerd voor de komende werkdag. Het verbaast mij eveneens niets dat dit ook het geval is bij jongeren. Leerlingen ervaren eveneens tijdsdruk. Huiswerk maken, toetsen leren, regelingen maken voor het weekend, vakantiewerk, jeugdbeweging, muziekschool, dansschool ... . Overal moet tijd voor vrijgemaakt worden, maar er is tijd tekort. Jongeren ervaren meer stress dan we aanvankelijk zouden denken. Het grijpen naar slaapmiddelen vind ik niet de beste oplossing, omdat het verslavend is en je naarmate de tijd vordert sowieso steeds meer zal nodig hebben. Toch denk ik dat vele mensen dit echt nodig hebben. Niet iedereen kan omgaan met stress en een mens heeft slaap nodig! Het beste zou zijn dat de oorzaak weggehaald zou worden, maar in deze prestatiegerichte maatschappij ben ik bang dat dit onmogelijk is.
Met citaat antwoorden