Enkele post bekijken
Oud 10th March 2015, 12:11
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User

Ten eerste moet men zich beter informeren over voorbehoedsmiddelen als je nog niet klaar bent voor kinderen. Natuurlijk kan het dan nog gebeuren dat je onverwacht/ongewild zwanger wordt. Je kan jezelf ook niet plaatsen in de situatie van de persoon in kwestie en je kent de reden ook niet voor abortus. Deze is bij iedereen anders. Ik vind wel dat abortus geen methode geboorteregeling kan en mag zijn. Ik ga ervan uit dat de beslissing tot een abortus ontstaat uit nood. In mijn ogen is het immers de meest moeilijke en verdrietige beslissing die een vrouw kan nemen. Er groeit iets in je buik, toekomstig leven dat je zou weghalen. Als je dan ook nog eens gaat wachten tot het kindje levensvatbaar is (m.a.w Als vrouwen dan nog eens proberen om abortus te plegen na 24 weken). Ik vind dit niet kunnen. Het is een beslissing die je niet zomaar kan uitstellen, je moet er je hoofd over pijnigen en zo snel mogelijk deze moeilijke stap zetten. Ik vind het - onmenselijk - als vrouwen speciaal naar België komen om toch nog een late abortus uit te voeren.
Met citaat antwoorden