10th March 2015, 13:02
|
Registered User
|
|
|
|
Vaderschapsverlof
Net zoals Laurence vind ik het een goed idee dat werkgevers geen vaderschapsverlof meer kunnen weigeren. Stel je maar eens voor dat je als moeder alleen met een tweeling of drieling (of meer) zit. Voor een kersverse moeder is dit een moeilijke opgave. Elk kind de nodige aandacht geven is onmogelijk. Zelfs bij één kind is dit moeilijk. Het werk dat komt kijken bij een kind wordt onderschat! Toch vind ik dat vaders moeten kunnen kiezen of ze al dan niet thuisblijven na de bevalling van hun vrouw. Niet elke man is geschikt om voor een kind te zorgen. Er zijn mannen die liever gaan werken dan voor een pasgeboren kind te zorgen. We kunnen het deze mannen zeker niet kwalijk nemen, integendeel zelfs. Ik vind het goed dat deze mannen het zelf beseffen en hun verantwoordelijkheid hiervoor oppakken. Hetgeen zeker vermeden moet worden is een gespannen sfeer rondom het kind. Elk gezin heeft andere noden en het is goed dat het mogelijk moet zijn om vaderschapsverlof aan te vragen als dat in het desbetreffende gezin noodzakelijk is.
|