9th March 2015, 18:11
|
Registered User
|
|
|
|
‘Producenten sigaretten krijgen 80 miljoen cadeau van onze regering’
Ik denk net wel dat mensen stoppen met roken als de prijzen de hoogte ingaan. Het is een van de factoren die meespeelt waarom mensen stoppen met roken. Waarom zoveel betalen voor iets waar je eigenlijk mee wilt stoppen? Ik denk dat het doorslaggevend kan werken.
Ik heb de gevolgen van roken al duidelijk gezien tijdens biologie. We hebben zelfs een filmpje gezien waarin je kan zien hoeveel teer er in je longen terecht komt. Mijn grootmoeder heeft jarenlang gerookt. Ze heeft veel meer rimpels dan iemand die 15 jaar ouder is dan haar. Het heeft grote gevolgen en dit moet aangepakt worden. Tegenwoordig beginnen jongeren vroeger met roken. Door de prijzen op te slagen, kan je dit misschien wel voorkomen. Iemand van 15 jaar moet het doen met het zakgeld dat hij/zij krijgt en eventueel een vakantiejob. Je kan eens berekenen hoeveel je per jaar betaalt als je een pakje per dag rookt en je zal verschieten.
De prijs verhogen is mooi meegenomen in deze moeilijke tijden. Ik pleit dus zeker voor nog een verhoging.
|