6th March 2015, 15:27
|
Registered User
|
|
|
|
Aantal boekenwinkels neemt af
Het is de laatste jaren een rage geworden, de computer wordt steeds vaker en voor meerdere activiteiten gebruikt. Spelletjes spelen, muziek beluisteren, winkelen, kranten lezen, opzoekingswerk, boeken lezen, afspraken maken ... . Mensen vinden dit makkelijker en zien er het nut niet van in om nog buiten te komen voor dergelijke zaken. Dit vind ik jammer! Er is toch niets gezelliger dan 'echt' te gaan winkelen met familie en/of vrienden. Je onderhoudt sociale contacten, leert nieuwe mensen kennen, kunt de spullen die je wil kopen aanraken ... . Ik vind het zonde dat de mens tegenwoordig alles via het internet wilt doen en zo weinig mogelijk buiten komt. Dit artikel bespreekt de problematiek rond verdwijnende boekenwinkels. Ik vind het leuk om een 'echt' boek te lezen in de zomer, lekker in het zonnetje. Ook in de winter is het leuk om een 'echt' boek te lezen, bijvoorbeeld bij de open haard met een lekkere tas warme chocomelk. Een digitaal boek zegt mij weinig. Allereerst krijg ik hoofdpijn als ik te lang naar een scherm moet kijken en anderzijds vind ik het leuk om in een boek te bladeren. Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur, maar ik hoop dat er naar de toekomst toe mensen blijven die een 'echt' boek boven een digitaal boek verkiezen. Ook al vinden sommige mensen het zonde om bomen te vellen voor het vervaardigen van boeken, toch vind ik dat het belangrijk is om iets 'echt' te hebben. Iets met betekenis, cultuur en authenticiteit.
|