Enkele post bekijken
Oud 5th March 2015, 02:07
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User

'Een baksteen in mijn maag, maar ik kan niet kopen'

Ik ben het volledig eens met Shanice dat er vaak mensen zich geen eigen woonst kunnen veroorloven. Ondanks ze hard werken, blijft het voor hen vaak een uitdaging om gewoon de maandelijkse rekeningen zoals elektriciteit en verwarming te betalen. Vaak komt hier dan ook nog eens de huur of aflossing van een lening bovenop. Ik begrijp dan ook de huurders, die zeggen dat ze hun geld wegsmijten door huur te betalen. Uiteraard moet dit genuanceerd worden want wanneer je zelf eigenaar bent, moeten er ook tal van kosten in rekening worden gebracht. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een dak dat moet gerepareerd worden, de kosten van de lening, het kadastraal inkomen, enzovoort. Bijvoorbeeld dit laatste wordt vaak vergeten door mensen die huren. Kosten voor rekening van de verhuurder, zoals een nieuw dak of nieuwe beglazing, kunnen hoog oplopen. Als huurder betaal je dan wel maandelijks huur, maar je hebt deze mogelijke kosten niet. Je betaalt trouwens niet voor niets, je hebt een dak boven je hoofd. Dit laatste is al voor veel mensen een uitdaging.
Mensen die dan wel kunnen beschikken over een eigen woonst hebben inderdaad vaak een duwtje in de rug gekregen. Ik denk dat dit gewoon een kenmerk is van onze maatschappij, dat de mensen gewoon gaan werken opdat hun kinderen het goed hebben. Dat de huurders hierover gefrustreerd zijn, kan ik enerzijds wel begrijpen. Zij hebben geen eigen woonst zoals bijvoorbeeld hun beste vrienden, waardoor er 'jaloerse' gevoelens of reacties de kop kunnen opsteken. Anderzijds mogen ze ook niet vergeten wat hun ouders misschien al op een andere manier voor hen betekend hebben en wat de toekomst nog kan brengen.
Met citaat antwoorden