Enkele post bekijken
Oud 3rd March 2015, 21:29
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Hogescholen leggen de lat hoger

De voorgaande reacties kan ik allemaal begrijpen, maar ik denk dat je het vooral van student tot student moet bekijken. Niet elke student start met dezelfde voorkennis. Het is niet voor elke student evident om 60% te behalen. Sommige studenten behalen makkelijk 70% met een minimum aan inspanning, terwijl andere studenten zich 'kapot blokken' om met moeite 50% te behalen. Ik vind dat het feit dat studenten hun best doen ook inbegrepen moet worden bij het maken van een beslissing dat de student in kwestie al dan niet verder mag gaan met zijn/haar studies. Studenten die elke les aanwezig zijn, op een correcte manier hun taken maken en afleveren, een goede attitude hebben ... moeten de kans krijgen om te groeien doorheen de opleiding. Voor zover ik weet is het net de bedoeling van een opleiding om studenten de kans te geven om te leren. Ik zou het heel jammer vinden dat deze kans weggenomen zou worden bij sommige studenten omdat ze het moeilijker hebben om zich aan te passen aan het klimaat in de hogeschool/universiteit.
Met citaat antwoorden