Enkele post bekijken
Oud 1st March 2015, 19:17
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Problemen na het scheiden

Net zoals Sien al aanhaalde is het niet altijd zo dat grootouders hun kleinkinderen niet meer mogen zien na een echtscheiding. Het is erg dat dit gebeurt, maar we moeten het niet zien als iets algemeen. Mensen trouwen omdat ze willen bewijzen dat ze van elkaar houden en altijd bij elkaar willen zijn. Meestal zelfs voor ze een tijdje samenwonen. Dit is sowieso een slecht idee. Vooraleer je trouwt zou je eerst enkele jaren moeten samenwonen, zo heb je al een globaal beeld over de relatie als de verliefdheid over is. Mensen scheiden omdat ze er na verloop van tijd achter komen dat ze toch niet zo goed bij elkaar passen dan aanvankelijk gedacht. In sommige gevallen willen koppels een kind om hun relatie te redden, dit is nooit een goed idee. Het kind zal altijd de dupe zijn van een scheiding. De laatste jaren zijn er steeds meer mensen die er bewust voor kiezen om niet te trouwen, met als grootste reden de angst om een scheiding. Dit begrijp ik, ik zie mezelf ook nooit trouwen. Ik ben van mening dat als je elkaar graag ziet, je geen papier of ring nodig hebt om dat te bevestigen.
Ik vind het heel erg dat sommige huwelijken uitdraaien op een vechtscheiding. Jammer genoeg valt daar niets aan te doen, het enige dat kan helpen is het te voorkomen. Denk goed na vooraleer je met iemand trouwt. Je kan beter enkele jaren wachten tot je zeker bent dat jullie bij elkaar passen. Je kan nooit voorspellen wat er in de toekomst zal gebeuren, maar het is statistisch bewezen dat mensen die voor een huwelijk enkele jaren samenwonen minder kans hebben op scheiden.
Met citaat antwoorden