Enkele post bekijken
  #2  
Oud 1st March 2015, 16:50
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Opleiding verpleegkunde moet vier jaar duren

De mening van L*ura sluit aan bij mijn mening. De meeste Bachelor-opleidingen duren drie jaar. Er zijn veel studenten die het na die drie jaar beu zijn. Het veranderen van drie jaar naar vier jaar gaat denk ik een grote drempel zijn voor vele studenten. Enerzijds het kostenplaatje, denk maar aan studenten die het niet breed hebben en een jaar extra een kot moeten huren. Anderzijds ook de werkdruk, niet iedereen is in staat om vier academiejaren het beste van zichzelf te geven.
Toch begrijp ik dat een jaar extra nodig is om volledig in te lopen in het beroep als verpleegkundige. Het is een beroep dat meestal zwaar onderschat wordt. Zowel psychologisch als fysiek is het een zware opleiding en een zwaar beroep. Je ziet mensen aftakelen, je moet er voor deze mensen zijn als ze aftakelen, mensen komen met persoonlijke problemen naar jou, je moet de mensen verzorgen ... .
Kort samengevat denk ik dat het geen slecht idee is om de opleiding te verlengen met een jaar, maar dat de studenten er niet voor staan te springen.
Met citaat antwoorden