26th February 2015, 00:39
|
HP
|
|
|
|
Kwart van de Britse moslims heeft begrip voor aanslagen van Parijs
Ruim een kwart van de in Groot-Brittannië levende moslims hebben volgens een peiling absoluut begrip voor de aanslagplegers van Parijs. De BBC had in een telefonische peiling 1.000 mensen van de islamitische geloofsovertuiging in Groot-Brittannië bevraagd. Zevenentwintig procent antwoordde positief op de uitspraak: "Ik heb zeker sympathie voor de motieven achter de aanslag op Charlie Hebdo in Parijs".
De aanslag van moslimextremisten op de redactie van het satirische magazine kostte twaalf mensen het leven. Indien de bevraging een weerspiegeling is van de realiteit zouden 700.000 van de 2,7 miljoen moslims in Groot-Brittannië achter die uitspraak staan.
In de peiling gaf voorts 32 procent aan de motieven te begrijpen van wie in de naam van de islam aanslagen pleegt omdat hun godsdienst wordt aangevallen. Maar ook 85 procent vindt het niet gerechtvaardigd om organisaties aan te vallen die tekeningen van Mohammed publiceren. De bevraging werd door het peilingsinstituut ComRes voor de BBC uitgevoerd.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam...an-Parijs.dhtml
mening :
De Jadicalisering ... Een peiling blijft een peiling natuurlijk en hierdoor moeten we sommige gegevens niet waarnemen als feiten. Maar het is wel verontrustend dat 27 % van de levende moslims in de VK sympathie hebben voor de aanslagen in Parijs. Misschien toch een betere controle op de Jadicalisering van jongeren in het algemeen ?? Een staat faalt als ze haar inwoners niet kan beschermen. Hoewel de missie ontzettend moeilijk is en hierdoor dus enorm veel financiële krachten eisen, moet ik zeggen dat ik een voorstander ben van de beveiliging van bepaalde gebouwen en samenlevingen in ons land.
Ik zou het terreurdreigingsniveau opkrikken naar Pi (3,14).