Enkele post bekijken
Oud 19th January 2015, 14:03
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User

Zoals Jill reeds vermeldde, ben ik ook bang voor de toekomst. Nu zijn we bang en denken we dat we het topje van de ijsberg nog maar gezien hebben. We vrezen dat er nog grotere aanslagen komen in België nadat enkele jihadisten zijn opgepakt. Is die vrees wel nodig? Wordt het wel allemaal erger?

Misschien is die vrees ergens wel nodig. Angst zorgt ervoor dat je minder snel slachtoffer wordt van geweld, maar ik denk niet dat je daarom moet wegblijven uit grootsteden als Antwerpen en Brussel. Als de IS een aanslag wil plegen, dan gebeurt dat volgens mij ook gewoon. Je kan para's plaatsen in de stad, maar dat neemt niet weg dat enkele terroristen nog mensen kunnen doden. Oké, ik begrijp dat para's het veiligheidsgevoel vergroten en dat ze sneller ter plaatse kunnen zijn, maar dat neemt niet weg dat de aanslagen allemaal verijdeld kunnen worden.

Door zo veel misbaar te maken over de zoekacties in Verviers is ons angstgevoel voor terreur nog harder aangewakkerd. We hebben pas de aanslag op Charlie Hebdo gehad, en nu zijn we bang dat dit in de rest van Europa gebeurt. Of moet ik zeggen: in België? De terroristen hebben wat ze willen: een bange maatschappij die helemaal op zijn kop staat. Sommigen onder ons hebben reeds een verkeerd beeld van een gekleurde man met een baard, het zou wel eens een jihadist kunnen zijn die een aanslag zou plegen.

Er moet iets veranderen.
Met citaat antwoorden