Enkele post bekijken
Oud 17th January 2015, 16:31
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Robot leert koken

Stefan ziet er vooral het positieve van in, maar ik twijfel eraan of het op lange termijn echt zo geweldig is. Het is inderdaad erg handig dat een robot alle karweitjes opknapt waar we zelf geen tijd of zin voor hebben. Langs de andere kant kan dit ook negatieve gevolgen hebben. Hoe meer de robot kan, hoe minder de mensen zullen blijven doen. Dit zorgt ervoor dat mensen lui zullen worden. Lui zijn heeft veel negatieve gevolgen op vlak van gezondheid. Mensen zullen er sowieso dikker van worden omdat ze alles laten doen door de robot. Doordat mensen luier worden zal ook hun uithoudingsvermogen dalen. Hun spiermassa zal ook afnemen waardoor ze zwakker worden. Het is een kwestie van tijd voor een robot de dagelijkse boodschappen kan doen en kan gaan werken in plaats van de mens. Sommige mensen zullen dan altijd thuisblijven en wegkwijnen door al die luxe.
Het lijkt misschien pessimistisch, maar als de technologie blijft evolueren zoals het nu bezig is denk ik dat mijn vermoeden wel eens werkelijkheid zou kunnen worden.
Met citaat antwoorden