Enkele post bekijken
Oud 8th January 2015, 21:24
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Kanker is meestal 'pech hebben'

Om op de vraag van J*rine te antwoorden: kanker bestond vroeger ook, het enige verschil is dat er vroeger geen middelen waren om dit op te sporen en de term 'kanker' nog niet bekend was. In de geschiedenis bestempelden ze mensen met kanker als mensen die gestraft werden door God of mensen die te maken hadden met hekserij. Dokters wisten niet waar de mensen aan stierven en daarom zochten ze naar andere redenen.
Zelfs nu weten wetenschappers nog niet alles en ze zullen nooit alles weten. Het zou goed kunnen dat er dagelijks mensen sterven aan ziekten die nog niet bekend zijn.
Persoonlijk had ik al een vermoeden dat kanker in vele gevallen 'pech hebben' is. Ik ken enkele mensen in mijn omgeving die heel hun leven gezond geleefd hebben, maar toch kanker ontwikkelden. Bij mij in de buurt woont een man met longkanker. De man heeft nooit gerookt, zowel actief als passief. Hij ging nooit op café, zijn vrouw en kinderen rookten niet, hij genoot ervan om buiten onkruid te wieden, ... . Toch zeiden de dokters dat hij de longen had van een kettingroker en daarom kanker ontwikkeld had.
Ik denk wel dat een gezonde levensstijl helpt, maar er zal altijd een kans zijn dat je pech hebt en toch een vorm van kanker zal ontwikkelen. Daarom is het belangrijk om van elk moment te genieten, geniet voor het te laat is en pluk de dag.
Met citaat antwoorden