Enkele post bekijken
Oud 4th January 2015, 14:42
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User

In dit artikel gaat het voornamelijk over het verwaarloosbare verschil tussen 'de' en 'het'. Naar mijn mening zijn er nog veel meer grammaticale regels in de Nederlands taal die overbodig zijn en daarbij de taal onnodig ingewikkeld maken. Neem nu bijvoorbeeld de dt-regel. Iedereen heeft er moeite mee, en wanneer je deze fout toepast krijg je meteen op je kap. Als je het op het eerste gezicht bekijkt lijkt mij die extra 't' onnuttig en overbodig.
Ik denk dat we nog wel van geluk mogen spreken dat wij niet met zo veel naamvallen te maken hebben zoals de Duitse taal. Hoewel zij dit waarschijnlijk vanaf de geboorte eigen hebben gemaakt en er in het latere leven geen moeite meer met zullen hebben.

Hoe je het ook draait of keert, de taal op één, twee, drie veranderen is niet simpel. Te veel mensen hebben de regels onder de knie een een verandering zou weer voor extra verwarring zorgen. Men had gewoon in het begin meer moeten focussen op simplisme (maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan).
Met citaat antwoorden