20th December 2014, 23:37
|
Registered User
|
|
|
|
Ze zijn al jaren de dieselwagens aan het promoten, zelfs met kortingen tot 15% voor dieselwagens met een uitstoot lager dan 105 gram. Nu dat zo veel mensen op diesel rijden gaan ze plots deze mensen viseren. Het lijkt mij eerder een maatregel om de economie aan te zwengelen. Om oude dieselwagens om te in benzine exemplaren. Het argument dat dieselwagens toegankelijker zijn, daar ben ik het niet met eens. De aankoop van een dieselwagen is veel duurder, het onderhoud ligt hoger. Mensen die hun wagen voor korte afstanden in en rond de stad gebruiken zijn altijd beter af met benzine doordat deze veel sneller warm is en bijgevolg minder gaat verbruiken. Mensen die 20-40 000 km per jaar doen zijn meestal niet de mensen die veel rond toeren in de stad maar die zich vooral op de autosnelweg bevinden en deze maatregelen is uitsluitend voor de binnensteden. Verder kan ik wel begrijpen dat er dingen moeten veranderen en dan is fijnstof afkomstig van de dieselwagens daar toch wel één onderdeel van.