Enkele post bekijken
Oud 20th December 2014, 20:39
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User

Als leerkracht is het onze taak leerlingen klaar te stomen voor onze maatschappij. Holebi's horen tegenwoordig bij onze samenleving. Waarom zouden wij als leerkracht onze geaardheid moeten achterhouden? Je kan een goede leerkracht zijn, wat maakt het dan uit dat je een homo of een hetero bent? Ik denk dat je, door je geaardheid verborgen te houden, leerlingen een fout signaal kan geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat je ermee te koop moet lopen, want er is en blijft een grens tussen leerkracht en leerlingen. Maar als een directeur je verbiedt je geaardheid te tonen, vind ik het een stap te ver.
Ik had in mijn secundaire school ook twee lesbische leerkrachten, die nota bene een koppel vormden. Heel de school wist dit, en niemand die er een probleem van maakte. Ik zie er trouwens ook geen probleem in. Je geeft een blik op de wereld mee aan de leerlingen, wat noodzakelijk is! Bovendien denk ik dat je op die manier voor leerlingen die zelf twijfelen aan hun geaardheid, een enorme steun kan zijn.
Met citaat antwoorden