Enkele post bekijken
Oud 20th December 2014, 19:12
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User

Ik vind het wel knap dat deze vrouw dit heeft gedaan. Ze heeft op een geweldloze, onschuldige manier haar pester duidelijk gemaakt dat het voor haar nog steeds een pijnlijke herinnering is. Ik sluit mij aan bij het feit dat het gevoel van gepest worden nog heel lang blijft hangen. Ik kan mij hier ook helemaal in vinden als ik terugdenk aan mijn eerste jaren in het middelbaar onderwijs.
Daarom vind ik de reactie van Jonas wel frappant. Het is heel knap dat hij dat kan, maar ik denk dat je zo'n situaties niet allemaal kan veralgemenen. Er is een heel groot verschil in fysiek of mentaal gepest te worden en ook wat er gezegd of gedaan wordt. Sommigen kunnen dit beter plaatsen. Als ik even mag quoten wat Jonas zegt: 'Iedereen heeft dit AL WEL EENS meegemaakt'. Het is een heel groot verschil als je eens een keertje gepest wordt of als je jaren aan een stuk door dezelfde mensen, dezelfde dingen aangedaan wordt. Het is niet zo zwart-wit zoals ik Jonas zijn reactie interpreteer. Als ik na 7 jaar mijn pesters (nog steeds hetzelfde vriendengroepje) tegenkom, krijg ik toch ook nog steeds rillingen.
Met citaat antwoorden