Enkele post bekijken
Oud 20th December 2014, 15:36
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User

Pillen printen via 3D: toekomstmuziek of realiteit?

Printen via 3D lijkt wel echt enorm veel voordelen te hebben. Je kan er klaarblijkelijk alles mee maken. Zelf heb ik een tijdje geleden een programma op Discovery Channel bekeken over 3D-printers. Ze konden er zelfs huizen mee maken! Als het nu ook blijkt dat ze er medicijnen mee kunnen produceren denk ik dat dit zeer positief is. Toch moeten we ook even nadenken over wat dit met de werknemers in de farmaceutische sector doet. Betekent dit niet dat vele hun job zullen verliezen? Op dit moment zal deze technologie nog te duur zijn om echt massaal in te zetten denk ik.

Helaas wordt nieuwe technologie altijd op de één of andere manier ook misbruikt. Als blijkt dat er drugs mee geproduceerd kan worden zal dat zeker ook gebeuren. Toch denk ik niet dat we de technologische vooruitgang daarom moeten tegenhouden. Of het drugsmilieu nu een 3D-printer te pakken krijgt of niet, drugs produceren zullen ze toch. Meer maatregelen invoeren voor drugskartels op te sporen dus in plaats van de technologie tegen te houden!