20th December 2014, 14:35
|
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp deze redenering en uit ervaring weet ik dat er heel wat studenten zijn met hun laptop 85% van de tijd met andere dingen bezig zijn, dan met het luisteren naar de inhoud van de les.
Desondanks leven we in een maatschappij waar technologie overal aanwezig is en waar het gebruik ervan geďntegreerd is in het onderwijs. Alle leerstof en al wat belangrijk is in het kader van je opleiding wordt gedeeld via het internet. Hiervoor heb je dus een laptop of een tablet nodig.
Ergens vind ik het wel sneu, dat leerlingen studiegeld betalen om vervolgens twee uur in de les te zitten terwijl ze andere dingen op hun laptop aan het regelen zijn. Ik vind dan dat ze beter gewoon thuis blijven. Het gaat hier echter om volwassen mensen die normaal gezien vrijwillig naar de les toe komen. Zij kiezen er zelf voor hoeveel ze van deze les oppikken en pas vanaf ze hier effectief anderen mee storen, moet er iets aan gedaan worden.
Daarnaast zou het jammer zijn dat laptops worden afgeschaft tijdens de lessen puur omwille van degenen die niet aandachtig zijn. Degenen die hun laptop wel op een positieve manier aanwenden in de lessen en hier wel degelijk hun voordeel uithalen (bv. qua notities maken) worden hierdoor ook bestraft.
|