Enkele post bekijken
  #4  
Oud 19th December 2014, 00:26
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Als mensen aan armoede denken, grijpen we te vaak terug naar het beeld van de arme kindjes in ontwikkelingslanden. We staan te weinig stil bij het feit dat om de hoek bij wijze van spreken heel veel armoede kan zijn. Ik vraag mij, zoals hieronder al vermeld werd, ook al wel eens af waarom wij zoveel geld uitgeven aan mensen in andere landen zonder eerst onze armoede aan te pakken. Natuurlijk hebben deze mensen evenveel recht op hulp als de mensen in België. Als het land zelf hier geen hulp (meer) kan bieden is het knap dat hier organisaties uit andere landen kunnen helpen. Ik zeg ook niet dat hier in België niets gebeurd voor de armen in onze maatschappij, denk maar aan acties van Welzijnszorg, 't antwoord (Turnhout), De Fakkel (Herentals). Naar mijn mening is het tijd om dit op grote schaal aan te pakken.

Ik ben volledig akkoord met het feit dat informatie niet tot bij deze mensen komen. Ik heb vorig jaar in de vakanties een tijdje vrijwilligerswerk gedaan bij De Fakkel in Herentals en vaak hebben deze mensen recht op hulp maar kennen ze dit niet. Een andere mogelijkheid is dat ze het niet willen aannemen. Zoals Fenne al aangeeft, de drempel om hulp te zoeken ligt in België heel hoog.
Met citaat antwoorden