19th December 2014, 01:00
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ken het 'probleem' van het slaap verliezen tijdens blok maar al te goed. Ik ben een student die voornamelijk 's avonds en 's nachts goed kan studeren. Gedurende de dag is het hier thuis best druk. Op dat bepaalde uur moeten we eten want papa moet daar zijn, mama moet nog naar een vergadering, mijn broer moet naar zijn training... Jullie zullen dat ongetwijfeld ook kennen. Het is pas na 20 uur dat ik effectief begin te blokken. Ik kan dan ook met gemak doorgaan tot 3 - 4 uur 's nachts, zeker de dag voor een examen. Als ik aan een hoofdstuk begin, wil ik dit ook echt afmaken. Daarom werk ik vaak heel laat door. Dat wil echter niet zeggen dat ik slaap te kort heb. Ik ben sowieso iemand die weinig slaap nodig heeft om nog deftig te kunnen functioneren. Ik los dit meestal op om na het examen 4 uur vrij te maken om te slapen. Daarna begin ik terug te studeren. Aangezien ik dan heel laat doorwerk, verlies is geen tijd. Mijn dagritme is echt wel helemaal in de war.
Ik denk niet dat er een ideale manier is van studeren. Dit werkt voor mij heel goed, anderen gaan om 10 uur slapen zodat ze vroeger kunnen opstaan. Vroeger opstaan is voor mij geen optie, ik ken mezelf. Ik blijf dan 'snoozen' en uiteindelijk sta ik nog bijna te laat op. Ik ben van mening dat je in het eerste jaar van je opleiding een manier moet zoeken die voor jou werkt en je daaraan te houden. Het heeft geen zin om de manier van iemand anders over te nemen als dit voor jou niet werkt.
|