Enkele post bekijken
Oud 18th December 2014, 17:04
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User

Naar mijn mening heeft de technologische evolutie zowel voor -als nadelen. Het grootste nadeel dat hieraan verbonden is, is dat we een pak minder sociaal geworden zijn. Wanneer je bv. met vrienden op café zit en er ineens een stilte valt, is de verleiding enorm groot om je smartphone te nemen en te bv. te kijken of er nog nieuwigheden op je facebookpagina verschenen zijn. Ikzelf ondervind bv. ook dat mijn vrienden en ik minder vaak afspreken om eens een gesprek te hebben, omdat we dit toch via facebook, whatsapp, ... doen. Of denk maar eens aan groepswerken op school. Je maakt samen met je groepsgenoten een groep aan op facebook, waardoor alles via het internet geregeld kan worden en je niet meer hoeft af te spreken. Dit heeft als gevolg dat je er vlak voor een deadline vaak achter komt dat er toch nog ergens iets ontbreekt.

Maar naast deze nadelen zijn er natuurlijk ook een hoop voordelen aan verbonden. Voordat ik een smartphone had, keek ik bv. raar of zelden naar het journaal en een krant hebben we thuis niet. Twee jaar geleden ben ik begonnen met de facebookpagina van De Standaard te volgen, waardoor ik nu wel dagelijks in contact kom met wat er zich in de wereld afspeelt. Hiernaast zijn bv. apps zoals NMBS ook zeer handig. Wanneer je bv. wat laat aan het station aankomt waardoor er geen tijd meer is om naar binnen te gaan en te kijken hoe laat je trein komt, doe je dit gewoon snel via je telefoon. En zo zijn er nog 100'en voorbeelden die ik zou kunnen aanhalen.

Voor de oudere generatie is het misschien wat aanpassen. Maar ik denk dat wanneer we op grote schaal gaan kijken, er ondertussen al een groot aantal van deze "oudere" mensen overweg kan met de nieuwe technologie. Terug grijpen naar de oude technologie zal niet gebeuren, dus ze moeten wel.
Met citaat antwoorden