Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th December 2014, 11:10
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Waar trekken we dan de lijn? Folteren we mensen om informatie te achterhalen of folteren we mensen omdat we denken dat ze iets vreselijks gedaan hebben? Ik kan begrijpen dat indien er duizenden levens op het spel staan we de persoon die informatie bezit moeten kwellen om de anderen te kunnen redden. Toch ben ik van mening dat dit enkel mag gebeuren als de politie er 100% zeker van is dat deze persoon effectief nuttige informatie bezit. Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld pedofielen? De haat tegenover deze mensen is erg groot, dus het het mes tegen hun keel zetten lijkt voor veel mensen rechtvaardig. Ik kan begrijpen dat mensen die in zo'n vreselijke situatie gezeten hebben akkoord gaan met deze praktijken, maar ik persoonlijk weet het zelf niet zo goed. Een groot deel van mij zegt dat deze criminelen moeten lijden, maar een andere kant zegt dat we onszelf dan ook verlagen tot beesten. Ik denk dat jaren opgesloten zitten ook een mentale foltering is. Ik ben zelf niet gewelddadig van aard, dus zou het me ook niet kunnen voorstellen dat ik iemand weken aan een stuk mishandel. Ik wil hiermee niet onrespectvol zijn. Ik begrijp mensen hun haat en woede tegenover mensen die hun leven hebben verwoest.
Toch denk ik dat (hoe moeilijk het ook is) alleen die haat loslaten, je leven terug kleur kan geven.
Met citaat antwoorden