Enkele post bekijken
  #3  
Oud 17th December 2014, 22:18
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Ik vind het spijtig dat net deze borstkanker de meest voorkomende borstkanker is in Vlaanderen en dat het aantal gevallen nog steeds stijgt. De overheid doet zo haar best om de mensen te informeren over borstkanker, om voor risicogroepen gratis check-ups te organiseren, om dokters te mobiliseren… En toch checken veel vrouwen niet regelmatig zelf hun borsten door een eenvoudig onderzoekje of gaan ze niet regelmatig langs de dokter om hun borsten te laten checken.

Wat kan hier aan veranderen? Moet de overheid nog meer gaan promoten? Nog meer zaken gaan doen? Ik denk niet dat dit het probleem is. Ik denk dat de overheid echt haar best doet en zich echt inzet om burgers wegwijs te maken doorheen het begrip kanker. Ik denk dat nu de knop bij de burgers zelf omgedraaid moet worden. Mensen moeten gaan beseffen dat kanker geen taboe is en best te bestrijden valt wanneer men er snel bij is. Dit geldt niet enkel voor borstkanker, maar ook voor verschillende andere kankers. Ik zou graag een oproep doen aan alle mensen om zichzelf regelmatig te controleren op onregelmatigheden: vrouwen onderzoek u borsten, mensen zoek naar plekjes op je huid… En laat je uiteraard regelmatig checken. Zeker wanneer je behoort tot de risicogroep of wanneer kanker een veel voorkomende ziekte is in de familie.

Wanneer er toch kanker gediagnosticeerd wordt, is het belangrijk dat deze personen liefde, steun en vriendschap krijgen van hun naaste omgeving. Deze personen gaan door een hel, maar niet de kankerpatiënt alleen heeft het moeilijk, denk ook aan de gezinsleden!
Met citaat antwoorden