Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th December 2014, 22:05
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Verschrikkelijk ‘een vermogensbelastingen komt er niet’, hoe is het in godsnaam mogelijk! Ik ben blij dat ik vandaag op het journaal andere winden hoorde waaien en de vermogensbelasting totaal nog niet van tafel geveegd wordt.

Hoe is het mogelijk dat in een ontwikkeld land als België nog steeds zulke middeleeuwse inzichten heeft op de sociale piramide. Waarom wordt nog steeds de gewone mens getroffen? Waarom zijn wij het nog steeds die het meeste moeten afdokken? Waarom wordt er ook geen geld gehaald bij de grote vermogens?

Ik vind dat iedereen belastingen moet betalen in verhouding tot zijn vermogen. En nee, niet om de grote vermogens te ‘kloten’. Ik versta dat zij hun rijkdom, vaak, te danken hebben aan eigen verwezenlijkingen en bewonder hen daar ook voor. Maar kunnen zij dan ook niet iets meer afstaan? Wij werken ook heel dagen, wij staan ook elke dag acht uur op de werkvloer en vele mensen tegenwoordig wel het dubbele, en we zijn nu eenmaal niet allemaal gezegend met goede contacten, prachtige gaven of rijke ouders. Vermogensbelasting is gewoon het eerlijkst.
Met citaat antwoorden