Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th December 2014, 00:29
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Staken mag, maar in bepaalde sectoren ligt het moeilijker om op een bepaalde manier te staken.
In winkels of bedrijven kan je de productie een dag stilleggen en voor wat problemen zorgen, maar de schade zal al bij al beperkt blijven.

Ziekenhuizen, rusthuizen, ... hebben een té grote verantwoordelijkheid.

Scholen zitten dan met een ander 'probleem', namelijk de motivatie van de leerkracht.
Ik denk dat als een leerkracht zijn vak echt graag doet en intrinsiek gemotiveerd is om zijn studenten iets bij te brengen, dat die dan ook aanwezig zal zijn op de school en zijn job gewoon doet (ongeacht of die zou willen staken of niet). Er moeten dan alternatieven zijn, zoals een boze brief schrijven naar de overheid... maar dat heeft inderdaad niet zoveel effect als niet komen opdagen om te werken.

Staken (de job niet uitvoeren voor bepaalde duur)is een laatste toe/uit-vlucht, maar de motivatie om dit te doen zal volgens mij bij leerkrachten veel 'echter' zijn dan die van de gemiddelde staker die we op het nieuws hebben mogen aanschouwen (ik weet dat dit niet altijd goede voorbeelden zijn, maar daarom net zo goed: wie is er nu blij om te kunnen staken en dwingt anderen om mee te staken?).
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden